آریو چوب / ماشین آلات صنایع چوب

آریو چوب / ماشین آلات صنایع چوب

آریو چوب بزرگترین تامین کننده ماشین آلات، ابزار آلات و مصرفی های صنایع چوب
آریو چوب / ماشین آلات صنایع چوب

آریو چوب / ماشین آلات صنایع چوب

آریو چوب بزرگترین تامین کننده ماشین آلات، ابزار آلات و مصرفی های صنایع چوب

ترومف TRUMPF

معرفی شرکت آلمانی TRUMPF.

ترومف، یک شرکت مهندسی آلمانی است. این شرکت غول پیکر که در زمینه ساخت ماشین ابزار و ماشین آلات پردازش مواد همچون برش فلزات همچون برش های لیزری، جوشکاری لیزری، حکاکی لیزری، دستگاه‌های پانچ هیدرولیکی ، دستگاه های خمکاری ورق و سیستم‌های اتوماسیون کارخانجات فعالیت می‌کند. شرکت ترومف یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین‌افزار در جهان است که دارای بیش از ۶۰ شرکت تابعه در سرتاسر دنیا می باشد. کارخانجات ساخت و مونتاژ محصولات TRUMPF در کشورهای چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، اتریش، لهستان، سوئیس، جمهوری چک و ایالات متحده واقع شده است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر دیتزینگن، نزدیکی اشتوتگارت آلمان قرار دارد. نماینده انحصاری این شرکت در ایران شرکت آریو ماشین می باشد.

[caption id="attachment_6762" align="aligncenter" width="259"]trumpf TRUMPF[/caption]

تاریخچه ترومف TRUMPF

این شرکت را میتوان در 5 دوره مورد مطالعه قرار داد:

دوره اول

این شرکت از سال 1923 با تولید دستگاه فرز با شفت منعطف کار خود را آغاز کرد. تولید این محصول تا سال 1933 ادامه داشته و در سال 1934 ماشین برش دستی نیز به محصولات این شرکت اضافه شد. در سال 1950 دستگاه های جوش نقطه ای توسط این شرکت به مجموعه ماشین آلات آن اضافه شد و در سال 1960 دستگاه دستی برش ورق های ضخیم نیز به ماشین آلات ترومف اضافه شد.

دوره دوم:

در سال 1968ماشین اولین ماشین کنترل عددی این شرکت طراحی و ساخته شد.این دستگاه یک دستگاه پانچ و برش ان سی بود.

دوره سوم:

در سال 1979 اولین دستگاه دوکاره پانچ و لیزر برش جهان توسط ترومف با منبع لیزر 500 وات و 700 وات طراحی و ساخته شد. این دستگاه دارای دارای سیستم کنترلی nc بود. در سال 1980 اولین دستگاه برش پلاسما این شرکت طراحی و ساخته شد.

دوره چهارم:

در سال 1985 دستگاه های برش لیزری این شرکت جهشی عظیم را در ارتقاء تکنولوژی داشت و توانست رکورد بی سابقه ای را در فروش کسب کند. در سال 1989 شرکت ترومف موفق به ساخت دستگاه TRUMATIC 240 LASERPRESS شد و در این مرحله این شرکت به قله تکنولوژی در زمان خود دستیافت. در این دوره ترومف توانست نمایندگی های طراحی و ساخت ماشین آلات خود را در کشورهایی همچون امریکا، اتریش، سنگاپور و ... بگسترد.

دوره پنجم:

از سال 1996 تا سال 2004 این شرکت توانست طراحی های و کاربرد ماشین آلات خود را مفهومی تر و صنعتی تر و همگام با پیشرفت دیگر علوم پایه به روز تر کند. این روند تا به امروز ادامه دارد و مفاهیم جدید کاربری لیزر و پالس لیزر نیز در طراحی و ساخت این ماشین آلات لحاظ شده است که دقت و دامنه عملکردی این ماشین آلات را ورای حد انتظار بالا می برد.

تکنولوژیهای خاص:

یکی از روش های تولید که مجموعه ترومف شدیدا پیگیر آن است پرینتر 3 بعدی فلزات است. با استفاده از این ماشین می توان انواع قطعات سه بعدی که در حالت عادی با ماشین آلات تراش و لیزر و پلاسما قابل تولید نیست به راحتی توسط این لیزر پرینتر 3 بعدی قابل طراحی و ساخت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.